Νέο «έμφραγμα» στον Πειραιά από την σημερινή 24ωρη απεργία στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ

Σχεδόν δύο μήνες από την τελευταία απεργία, οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά θα παραμείνουν σήμερα κλειστές λόγω της 24ωρης απεργίας που προκήρυξαν χθες οι εργαζόμενοι. Αν και κατατέθηκε τελικά μετά από πολλές διαπραγματεύσεις σε όλα τα σωματεία η οικονομική πρόταση της εταιρίας D-Port -της εργολαβικής εταιρίας υποστήριξης της λειτουργίας και της διαχείρισης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά (ΣΕΠ)- και των υπολοίπων εταιριών, η έκτακτη γενική συνέλευση αποφάσισε να την απορρίψει.

 

Ιδιαίτερα ανήσυχοι φαίνεται πως είναι η διοίκηση της PCT- θυγατρικής της COSCO- με τις τελευταίες εξελίξεις, καθώς έχουν ζητήσει επανειλημμένως να εξευρεθεί άμεσα λύση από την εργολαβική εταιρία. Τις προηγούμενες μέρες, PCT και D-Port είχαν πολύωρες συζητήσεις σχετικά με τη στάση που πρέπει να κρατήσουν ώστε να μην επαναληφθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις του Οκτωβρίου και του Φεβρουαρίου, ειδικά αυτή την περίοδο που η εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζει να βρίσκεται σε κρίση. Η παγκόσμια αναταραχή που έχει δημιουργηθεί με τα νέα προβλήματα από το lockdown στη Σαγκάη και την υπερφόρτωση και των τριγύρω κινεζικών λιμανιών, και οι επικείμενες διαπραγματεύσεις για συλλογικές συμβάσεις εργασίας στα λιμάνια των δυτικών ακτών των ΗΠΑ δημιουργούν νέες τρικυμίες στην αγορά.

Φρένο…

Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνισμός στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Πειραιά και Βαλένθιας έληξε για το 2021 υπέρ του ισπανικού λιμανιού, καθώς βρέθηκε στην τέταρτη θέση πίσω από το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο, και μπροστά από τον Πειραιά που μένει πέμπτος.

Ο ΣΕΠ εμφάνισε το 2021 και στις τρεις προβλήτες (τις δύο που διαχειρίζεται η PCT και τη μία του ΟΛΠ) μια μείωση περίπου κατά 120.000 TEU (εμπορευματοκιβώτια) σε σύγκριση με το 2020, έτος που είχε διακινήσει συνολικά 5.437.477 εκατ. TEU και είχε τότε διακριθεί στην 4η θέση της Ευρώπης. Με τα 5.317.470 TEU του 2021 βρίσκεται τώρα στην πέμπτη θέση, καθώς το λιμάνι της Βαλένθια διακίνησε το προηγούμενο έτος 5.604.478 TEU, σημειώνοντας άνοδο κατά 3,25% σε σχέση με το 2020 και κατά 3% σε σχέση με το 2019.

Η πρόταση

Η οικονομική πρόταση της D-Port και των εταιριών που διαχειρίζονται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Λιμένα Πειραιά είχε κατατεθεί αρχικά στο ΣΕΕΔΠ (Συνδικάτο Εργαζομένων). Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αυξήσεις που προτάθηκαν για τους μικτούς μισθούς και το ημερομίσθιο όλων των εργαζομένων ξεκινά από 6% και φτάνει το 10% ανά κατηγορίες.

Το ΣΕΕΔΠ είναι ένα από τα τρία σωματεία που δραστηριοποιούνται στις λιμενικές εγκαταστάσεις και σύμφωνα με την εργοδοσία είναι το αντιπροσωπευτικό για τη διαπραγμάτευση των μισθολογικών αυξήσεων και την υπογραφή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας. Το έτερο σωματείο ΕΝΕΔΕΠ είχε συναντηθεί χθες πρωί με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, ζητώντας την παρέμβασή του ώστε το σύνολο των σωματείων να λάβει γνώση του περιεχομένου των προτάσεων προκειμένου η υπογραφή της σύμβασης να γίνει συνολικά μετά από απόφαση της γενικής συνέλευσης.

Μετά από διαπραγματεύσεις και κατά τη διάρκεια της στάσης εργασίας και της γενικής συνέλευσης που είχε προκηρύξει από την προηγούμενη μέρα το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ, κατατέθηκε η οικονομική πρόταση και στο σωματείο, με τη γενική συνέλευση να απορρίπτει το αρχικό κείμενο των προτάσεων. «Η γενική συνέλευση απέρριψε ομόφωνα την οικονομική πρόταση της εταιρίας, η οποία απευθύνεται σε περιστέρια αφού είναι ψίχουλα. Ζητιάνοι για το μεροκάματό μας δεν ήμασταν, δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε. Αναμένουμε να μπει τέλος στην κοροϊδία και να δώσει άμεσα νέα βελτιωμένη πρόταση από τις εργοδοτικές πλευρές», ανέφεραν.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ