Αλλαγές στους όρους οδήγησης για μοτοσικλέτες έως 125 κυβικά – Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Τη δυνατότητα να οδηγούν δίκυκλο έως 125 κυβικά θα έχουν όσοι κατέχουν δίπλωμα αυτοκινήτου τουλάχιστον 6 χρόνια, έχουν συμπληρώσει το 27ο έτος της ηλικίας τους και έχουν περάσει την υποχρεωτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων.

Αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Παράλληλα, εισέρχεται για πρώτη φορά στη χώρα η αυτόνομη οδήγηση, η οποία θα αφορά αρχικά δημοτικές συγκοινωνίες κατόπιν σχετικής απόφασης του Δ.Σ.

Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου, ορίζεται ότι δεν απαιτείται η κατοχή άδειας για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h.

Αναλυτικότερα, θεσπίζονται όροι και προϋποθέσεις για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας [ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα].

Σύμφωνα με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου, τα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) χωρίζονται σε δύο κατηγορίες ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής. Συγκεκριμένα σε οχήματα των οποίων η μέγιστη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 6 χλμ./ώρα, τα οποία θεωρούνται και κυκλοφορούν ως πεζοί και σε οχήματα των οποίων η μέγιστη ταχύτητα υπερβαίνει τα 6 χλμ./ώρα, αλλά δεν υπερβαίνει τα 25 χλμ./ώρα, τα οποία θεωρούνται και κυκλοφορούν ως ποδήλατα.

Για το σύνολο των οχημάτων μικροκινητικότητας ορίζεται ως ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα, ενώ απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας, ο οδηγός τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ και όποιος το θέτει σε κυκλοφορία με διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ. Σε οδηγό ΕΠΗΟ, ο οποίος υπερβαίνει τα 35 χλμ./ώρα το πρόστιμο θα πηγαίνει στα 100 ευρώ και για όποιον το θέτει σε κυκλοφορία στα 200 ευρώ, ενώ όποιος κυκλοφορεί με αντίστοιχο όχημα σε οδούς όπου αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.

Παράλληλα, τα ΕΠΗΟ επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με συσκευή ηχητικής προειδοποίησης, σύστημα πρόωσης που εφαρμόζεται στον οπίσθιο ή στους οπίσθιους τροχούς, εφόσον υφίστανται. Σε ό,τι αφορά τη στάθμευση, προβλέπεται ότι κατ’ εξαίρεση, τα δίτροχα ποδήλατα, μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι, καθώς και τα ηλεκτρικά πατίνια μπορούν να σταθμεύουν το ένα παράπλευρα με το άλλο σε διπλή σειρά. Σε περίπτωση παράνομης μαζικής απόθεσης ΕΠΗΟ που παραχωρούνται προς χρήση ή ενοικίαση από εταιρίες ενοικίασης ή παραχώρησης προς χρήση στις εταιρίες παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ.

Επιπλέον, απαγορεύεται οι οδηγοί να φορούν ακουστικά συνδεδεμένα με ηχητικές συσκευές κ.λπ., καθώς επίσης η χρήση κινητού τηλεφώνου εν κινήσει εάν δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.

Οι διανομείς προϊόντων και αντικειμένων (π.χ. «courier», «delivery»), που για την εκτέλεση της εργασίας τους οδηγούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο, μοτοσικλέτα, τρίτροχο όχημα ή ΕΠΗΟ υποχρεούνται κατά την εκτέλεση της εργασίας τους κατά τη νύκτα να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό (όπως γιλέκο, πανωφόρι κ.λπ.) που τους καθιστά ορατούς από όλες τις κατευθύνσεις. Αντίστοιχα, όλοι οι οδηγοί των ΕΠΗΟ κατά τη νύκτα υποχρεούνται να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό ή άλλο ανακλαστικό εξοπλισμό.

Με άλλες διατάξεις, διευκολύνονται οι μεταβιβάσεις οχημάτων, καθώς προβλέπεται ότι αίρεται αυτοδίκαια η παρακράτηση κυριότητας μετά την παρέλευση 7 ετών από την ημερομηνία άδειας κυκλοφορίας, χωρίς να υπάρχει πλέον η υποχρέωση του πολίτη να μεταβεί στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών για να διευθετήσει το ζήτημα. Σύμφωνα με το ΥΠΟΜΕ, η διάταξη αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της συνολικής διαδικασίας μεταβίβασης του οχήματος ψηφιακά.

Αυτόνομη οδήγηση

Το υπουργείο επιχειρεί η χώρα να γίνει πρωτοπόρος στην επιστημονική έρευνα αναφορικά με την αυτόνομη οδήγηση και έτσι εισάγει σχετικές διατάξεις.

Ειδικότερα:

*Στη δημοτική συγκοινωνία, το αυτοματοποιημένο λεωφορείο «βγαίνει» από τη λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας και μπορεί να ενταχθεί στη μικτή κίνηση της πόλης με τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές δικλίδες, καθώς το όχημα δεν κυκλοφορεί ανεξέλεγκτα. Η κυκλοφορία του επιτρέπεται μετά από απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου με τη σύμφωνη γνώμη των υπηρεσιών Τροχαίας και για καθορισμένη χρονική περίοδο και συγκεκριμένη αστική ή περιαστική διαδρομή.

*Για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης κίνησης του Λεωφορείου Αστικού Τύπου χωρίς οδηγό, την ασφάλεια των επιβατών και των λοιπών χρηστών της οδού, επιβάλλεται η παρακολούθηση του Λεωφορείου και της οδού στην οποία κινείται, καθ’ όλη τη διάρκεια κίνησής του, από Κέντρο Ελέγχου μέσω ηλεκτρονικών συσκευών λήψης και καταγραφής εικόνας (κάμερες) και ήχου, κατόπιν διαβούλευσης με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Το Κέντρο μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα την κίνηση τεσσάρων λεωφορείων.

*Επιτρέπεται επίσης η θέση σε κυκλοφορία επί της οδού οχήματος κατηγορίας Μ1 ή Ν1 (Ι.Χ., τύπου βαν ή μικρά φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους) χωρίς την παρουσία οδηγού επ’ αυτού, στο πλαίσιο πιλοτικής εφαρμογής μόνο για ερευνητικούς σκοπούς, κατόπιν υποβολής από τον ενδιαφερόμενο φορέα σχετικού τεκμηριωμένου αιτήματος.

Παράταση αναστολής χορήγησης οικοδομικών αδειών

Στο μεταξύ, με απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκου Ταγαρά, παρατείνεται για ένα χρόνο (έως τις 11 Μαρτίου 2022) η αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στην περιοχή νοτίως της Ακρόπολης, Μακρυγιάννη-Κουκάκι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κορινθία, ολόκληρη την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο Hlektra.gr.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ