Εκβιασμός στην Πάτρα: «Φέρε μας 70.000€ ή της κόβουμε το πόδι» -Πώς επιτήδειοι εξαπατούν ηλικιωμένους

Πάτρα: Δύο απατεώνες προσπάθησαν να εξαπατήσουν μία ηλικιωμένη με σκοπό να της αποσπάσουν 70.000 ευρώ, στην Αγυιά, στην Πάτρα, αλλά εκείνη ευτυχώς αντιλήφθηκε ότι οι δράστες θέλησαν απλώς να την τρομάξουν αποσπώντας της χρήματα.

 

Η ηλικιωμένη γυναίκα που παραλίγο να μπλεχτεί στα «δίχτυα» των απατεώνων σοκαρισμένη δήλωσε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ότι, «δεν μπορώ να συνέλθω ακόμη, 20 ώρες μετά».

Το χρονικό της υπόθεσης στην Πάτρα

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, η ηλικιωμένη δέχθηκε τηλεφώνημα το μεσημέρι της Τετάρτης (8/2) από μία γυναίκα που παρίστανε συγγενικό της πρόσωπο και της είπε πως έπεσε θύμα τροχαίου ατυχήματος, και θα της ακρωτηριάσουν το πόδι, οπότε πρέπει να της δώσει άμεσα 70.000 ευρώ, στο νοσοκομείο.

Η ηλικιωμένη αρχικά σοκαρίστηκε. Προσπαθούσε να καταλάβει τι συνέβαινε. Κάποια στιγμή στο τηλέφωνο πήρε ο υποτιθέμενος γιατρός, ο οποίος με σπαστά Ελληνικά την ενημέρωνε πως θα έπρεπε να πληρώσει το ποσό για να αποφύγει η γυναίκα – συγγενής της τον ακρωτηριασμό.

 

Όταν η ηλικιωμένη απάντησε πως δεν είχε τόσα λεφτά, τότε την ρώτησαν πόσα έχει στο σπίτι. Κι εκεί κατάλαβε ότι κάτι περίεργο συνέβαινε. Κάλεσε αμέσως τη συγγενή της, η οποία της είπε πως βρισκόταν σπίτι της και πως δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα υγείας.

Οι απατεώνες δεν είχαν άλλη επικοινωνία μαζί της, ωστόσο της προκάλεσαν απίστευτο φόβο. Άγνωστο παραμένει το πώς οι επιτήδειοι γνώριζαν για τη συγγενική σχέση της με το συγκεκριμένο πρόσωπο. Έρευνες διενεργεί η Αστυνομία.

Τρόποι Αποφυγής Εξαπάτησης / Στρατηγικές Ορθής Αντιμετώπισης

Είναι πολύ σημαντικό να σημειωθούν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος τη στιγμή που δέχεται ένα τέτοιο τηλεφώνημα με σκοπό να μην εξαπατηθεί και χάσει ένα υπέρογκο ποσό. Το πιο θεμελιώδες απ’ όλα είναι η διατήρηση της ψυχραιμίας και της λογικής, αρετές οι οποίες θα συμβάλλουν αποφασιστικά στη συνετή λήψη αποφάσεων και στην προστασία σας.

  • Είμαστε πάντα υποψιασμένοι όταν μας καλεί άγνωστος σε εμάς αριθμός ή αριθμός ο οποίος δεν εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής (απόρρητη κλήση).
  • Όταν ακούσουμε για το «συμβάν» προσπαθούμε να εξακριβώσουμε όσα μας περιέγραψαν. Να προφασιζόμαστε μια αληθοφανή δικαιολογία («συγγνώμη μόλις βγήκα από το μπάνιο, πάρτε με σε 5 λεπτά ξανά» ή «συγγνώμη πάρτε με σε λίγα λεπτά γιατί μεταφέρω ψώνια από το σούπερ μάρκετ») ζητάμε να μας καλέσουν ξανά σε πέντε λεπτά και στο διάστημα αυτό φροντίζουμε να επικοινωνήσουμε με το συγγενικό μας πρόσωπο που φέρεται να έχει τραυματιστεί για να δούμε τι έχει πραγματικά έχει συμβεί και αν αληθεύουν όλα όσα μας περιέγραψαν τα άγνωστα προς εμάς πρόσωπα. Αν το συγγενικό μας πρόσωπο μας επαληθεύσει ότι είναι καλά, επικοινωνούμε αμέσως με την αστυνομία.
  • Δεν δίνουμε ποτέ τηλεφωνικά τον αριθμό του κινητού μας τηλεφώνου. Αν είμαστε αρκετά ψύχραιμοι θα πρέπει να πούμε ότι χάλασε σήμερα η συσκευή μας, ότι μας το έκλεψαν χθες στο λεωφορείο ή ότι δεν έχουμε κινητό γιατί είμαστε π.χ. 60 χρονών και συνηθίσαμε να ζούμε χωρίς κινητό.
  • Σημαντική υπενθύμιση: ΠΟΤΕ δεν αντιδράμε δείχνοντας ότι καταλάβαμε πως δεν είναι αλήθεια και ότι είναι απατεώνες. Αντίθετα, προσπαθούμε να τους ξεγελάσουμε για να τους πιάσει η αστυνομία.
  • Μιλάμε αμέσως με την αστυνομία και τους περιγράφουμε όλα όσα έγιναν. Η άμεση κινητοποίησή μας μπορεί και να οδηγήσει στην σύλληψη των δραστών.
  • Δεν δίνουμε ΠΟΤΕ προσωπικά στοιχεία (ΑΦΜ, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας, Αριθμούς Κάρτας, Πιν, Διευθύνσεις κ.λπ.) σε άτομα που δεν γνωρίζουμε προσωπικά και δεν μπορούμε με βεβαιότητα να εξακριβώσουμε ότι είναι επίσημοι εκπρόσωποι κάποιας Δημόσιας Υπηρεσίας ή Υπηρεσίας Κοινής Ωφέλειας, δηλαδή υπηρεσίας που έχει νόμιμο δικαίωμα να κατέχει τα προσωπικά μας δεδομένα.
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ