Σούπερ μάρκετ: Ποιες αγορές περιορίσαμε – Tο… ταμείο τους στο επτάμηνο

Αντίστροφη πορεία ακολουθούν τα… ταμεία των νοικοκυριών και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, λόγω των ανατιμήσεων σχεδόν σε όλα τα προϊόντα, όπως αποτυπώθηκε και στα χθεσινά στοιχεία του πληθωρισμού, ο οποίος κατέγραψε οριακή μείωση κατά 0,2% τον Αύγουστο, διαμορφούμενος στο 11,4%.

 

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας IRI, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκε κατά 2,8% στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου, φτάνοντας τα 4,79 δισ. ευρώ, λόγω των ανατιμήσεων. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1%, κάτι που σημαίνει ότι οι καταναλωτές βάζουν λιγότερα πράγματα στο καλάθι τους λόγω της ακρίβειας.

Τι… κόψαμε

Ειδικότερα, τη μεγαλύτερη μείωση του όγκου πωλήσεων, σε ποσοστό 7,8%, παρουσίασαν τα αλκοολούχα ποτά, ακολούθησαν τα είδη νοικοκυριού και τα απορρυπαντικά-καθαριστικά με πτώση 6,5%, ενώ απώλειες 5,2% εμφάνισαν τόσο τα κατεψυγμένα τρόφιμα όσο και τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς. Στις υπόλοιπες κατηγορίες, πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις κατά 4,9% στα γαλακτοκομικά, κατά 4,7% στα είδη ατομικής υγιεινής και κατά 1,5% στα υλικά μαγειρικής.

Από την άλλη, η αύξηση των τιμών σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων -τρόφιμα, είδη ατομικής υγιεινής και απορρυπαντικά- είναι ακόμη υψηλότερη από ό,τι στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της εταιρίας ερευνών αγοράς IRI, το 23,8% του τζίρου των σούπερ μάρκετ προέρχεται από τις πωλήσεις των προϊόντων χύμα, οι πωλήσεις των οποίων βελτιώθηκαν σε αξία κατά 4,6% στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό επτάμηνο. Το ίδιο διάστημα, πολύ μικρότερη (2,2%) ήταν η αύξηση της αξίας πωλήσεων των λεγόμενων ταχυκίνητων αγαθών (FMCG), ενώ ο όγκος πωλήσεών τους περιορίστηκε κατά 1,7%.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ