Ξεκινά από τα σχολεία της Πελοποννήσου η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Τα πρώτα σχολεία σε Κρήτη, Πελοπόννησο, Βόρειο και Νότιο Αιγαίο αναμένεται να εκκινήσουν τις διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών την επόμενη εβδομάδα.

Πρόκειται για περιοχές όπου έχουν ολοκληρωθεί οι επιλογές των Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίοι αποτελούν τους αξιολογητές των εκπαιδευτικών μαζί με τους διευθυντές των σχολείων. Με την ολοκλήρωση των επιλογών των Συμβούλων Εκπαίδευσης και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, σταδιακά η αξιολόγηση θα εφαρμοστεί καθολικά μέσα στις επόμενες εβδομάδες σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας.

«Χρειάστηκαν 4 δεκαετίες για να καταφέρουμε το αυτονόητο: να αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί μας, σε μια καθαρά βελτιωτική διαδικασία, που θα αποφέρει μόνο οφέλη στους ίδιους, στα παιδιά μας, στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε ολόκληρη την κοινωνία. Ξεκινά στην πράξη η υλοποίηση μίας κομβικής μεταρρύθμισης, που πολεμήθηκε μανιωδώς για 40 χρόνια από λίγους και θα λειτουργήσει ευεργετικά για όλους», ανέφερε η Ν. Κεραμέως, η οποία κατέθεσε τροπολογίες στη Βουλή, ώστε να «ξεκλειδώσει» η διαδικασία για όσες περιοχές έχουν ολοκληρώσει τις κρίσεις των στελεχών εκπαίδευσης και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην έναρξη της αξιολόγησης εκπαιδευτικών.

Τρία στελέχη εκπαίδευσης θα είναι οι αξιολογητές των εκπαιδευτικών: ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης και ο διευθυντής του σχολείου.

Η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία:

– α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται στη γενική και ειδική διδακτική και στο παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης,

– β) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια.

Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο) και εκκινεί με μια πρώτη συνάντηση μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου προκειμένου να αναλυθούν η διαδικασία και οι παράμετροι της αξιολόγησης.

Για τους σκοπούς της αξιολόγησης, έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), όπου τηρούνται όλοι οι σχετικοί ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, μαζί με όλα τα σχετικά τεκμήρια για την αξιολόγηση (π.χ. ατομικός φάκελος/portfolio, εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών κ.λπ.). Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής αυτής, θα μπορούν να υποβληθούν και αντιρρήσεις ή ενστάσεις.

Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, ο εκπαιδευτικός «πριμοδοτείται» με επιπλέον μόρια στην περίπτωση που επιθυμεί να διεκδικήσει μία θέση Στελέχους Εκπαίδευσης (θέση διευθυντή Σχολείου, διευθυντή Εκπαίδευσης, περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης), το οποίο συνεπάγεται υψηλότερες αποδοχές, λόγω του επιδόματος θέσης ευθύνης.

Στην περίπτωση που ο εκπαιδευτικός δεν έχει θετική αξιολόγηση, καλείται να παρακολουθήσει υποχρεωτική επιμόρφωση, με στόχο να ενισχυθούν η παρουσία του και οι επιδόσεις του στη σχολική τάξη. Δεν προβλέπονται τιμωρητικές συνέπειες.

Με τις τροπολογίες που κατέθεσε η Ν. Κεραμέως στη Βουλή, ο αξιολογητής θα πρέπει να αιτιολογήσει εγγράφως και να γνωστοποιήσει στον αξιολογούμενο την αποτίμηση του έργου του. Στη συνέχεια δίνεται η δυνατότητα στον αξιολογούμενο σε διάστημα πέντε ημερών από την αξιολόγησή του να προχωρήσει σε ένσταση, εφόσον δεν συμφωνεί.

Το υπουργείο Παιδείας έχει συνδέσει την αξιολόγηση με τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων που διόρισε κατά την προηγούμενη τριετία, στους πρώτους μόνιμους διορισμούς που έγιναν στην εκπαίδευση τα τελευταία 12 χρόνια.

Όσοι εκπαιδευτικοί διορίζονται στο Δημόσιο δεν μονιμοποιούνται άμεσα, καθώς τα δύο πρώτα χρόνια κρίνονται ως «δόκιμοι». Για τους 4.500 εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής που διορίστηκαν το σχολικό έτος 2020-2021, η διετία έχει ολοκληρωθεί και για να μονιμοποιηθούν θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησής τους. Σε λίγους μήνες ολοκληρώνεται η διετία και για τους 11.700 διορισμένους του σχολικού έτους 2021-2022, ενώ τον επόμενο χρόνο θα ολοκληρωθεί η διετία για τους 8.500 μόνιμους εκπαιδευτικούς του σχολικού έτους 2022-2023.

Σημειώνεται ότι η περίπτωση της αξιολόγησης των νεοδιόριστων δεν διαφέρει από αυτή των μόνιμων εκπαιδευτικών, με την αποτίμηση του έργου τους να μην έχει καμία τιμωρητική αλλά μόνο διαμορφωτική επίπτωση.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ