Έρευνα στα σχολεία: Ανεκπαίδευτοι στους κινδύνους του Διαδικτύου οι εκπαιδευτικοί

Με τα περιστατικά διαδικτυακής κακοποίησης, αποπλάνησης και εκφοβισμού να βρίσκονται σε έξαρση στα ελληνικά σχολεία, πάνω από το 57% των εκπαιδευτικών δηλώνει ότι δεν γνωρίζει πώς να διαχειριστεί το φαινόμενο.

H ενασχόληση με το Διαδίκτυο καταγράφεται πιο έντονα στους εφήβους και το υψηλότερο ποσοστό εκπαιδευτικών που εκφράζουν την «αμηχανία» τους στο να ανταποκριθούν στα προβλήματά τους εντοπίζεται στο Λύκειο.
Τα παραπάνω αποτυπώνονται σε έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του υπουργείου Παιδείας, στην οποία ανταποκρίθηκαν 4.400 εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες.

Το 65% των καθηγητών αναφέρει ότι έχει εντοπίσει μαθητές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα από την υπερβολική ενασχόληση με το Διαδίκτυο, και ειδικά στα Γυμνάσια-Λύκεια το 59% αυτών δηλώνει ότι δεν γνωρίζει τι να κάνει γι’ αυτό.

Η αδυναμία ανταπόκρισης στα προβλήματα των μαθητών υπογραμμίζει την έλλειψη επιμορφωτικών προγραμμάτων εδώ και δεκαετίες. Κι ενώ οι μαθητές δείχνουν εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς για να μοιραστούν τα προβλήματά τους, οι ίδιοι αδυνατούν να τους βοηθήσουν.
Το 26% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και το 9% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δηλώνουν ότι έχουν γίνει γνώστες περιστατικού διαδικτυακού εκφοβισμού. Και από τις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες, η πλειοψηφία (69%) ενημερώθηκε για το περιστατικό από τον ίδιο τον μαθητή και ένα 13% το πληροφορήθηκε από κάποιον άλλον μαθητή.
Ομως το 42% των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων (39% στην Πρωτοβάθμια και 45% στη Δευτεροβάθμια) δηλώνει ότι δεν γνωρίζει πώς να διαχειριστεί καταστάσεις διαδικτυακού εκφοβισμού, με την πλειοψηφία αυτών να διδάσκουν στο Λύκειο (49%).

Επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι εκπαιδευτικοί και στο να διδάξουν στους μαθητές τους τις βασικές αρχές ψηφιακής ασφάλειας. Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην ηλικία 40 με 49 ετών και σε ποσοστό 25,7% δηλώνουν ότι μπορούν να το κάνουν πολύ καλά, ενώ στις ηλικίες 50-59 ετών και 60, μόλις 1 στους 4 πιστεύει ότι είναι επαρκής για να διδάξει αυτές τις αρχές.

Με επιφυλακτικότητα αντιμετωπίζουν το Διαδίκτυο και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί όσον αφορά στη χρήση του στη μαθησιακή διαδικασία.

Πιο συχνή είναι η χρήση του Διαδικτύου στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά, με το 58% των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο κάθε μέρα, ενώ σε Λύκεια και Γυμνάσια το 47% των εκπαιδευτικών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο καθημερινά.

Υπάρχει κι ένα 4% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο δεν χρησιμοποιεί καθόλου το Διαδίκτυο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ στην Πρωτοβάθμια αυτό το ποσοστό είναι στο 1%.

ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

57% των εκπαιδευτικών δηλώνει ότι δεν γνωρίζει πώς να διαχειριστεί καταστάσεις διαδικτυακής σεξουαλικής αποπλάνησης/κακοποίησης εις βάρος των μαθητών του
26% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δηλώνει ότι έχει γίνει γνώστης περιστατικού διαδικτυακού εκφοβισμού
69% των καθηγητών (Γυμνασίου-Λυκείου) ενημερώθηκε από τον ίδιο τον μαθητή
49% των καθηγητών Λυκείου δηλώνει ότι δεν γνωρίζει πώς να διαχειριστεί αυτές τις καταστάσεις
60% των εκπαιδευτικών αναφέρει ότι μία από τις αιτίες για τα προβλήματα μαθητών που αφορούν στο Διαδίκτυο είναι η έλλειψη ορίων από τους γονείς τους
28% των εκπαιδευτικών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο μερικές φορές το τρίμηνο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία
47% χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο καθημερινά κατά την εκπαιδευτική διαδικασία

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ