«Καλάθι του νοικοκυριού»: Μεγαλύτερες ταμπέλες, επάρκεια και προϊόντα για διαβητικούς

Διευκρινιστικές οδηγίες για τη σήμανση (π.χ. ταμπέλες συγκεκριμένων διαστάσεων) και την επάρκεια των προϊόντων στα ράφια, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού», αλλά και ένα ειδικό «καλάθι» για τους καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες, προανήγγειλε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

«Υπάρχουν ακόμα προβλήματα που πρέπει να λύσουμε», δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, χθες το πρωί, σε τηλεοπτικό σταθμό. Οπως εξήγησε, στο πλαίσιο επισκέψεών του σε αλυσίδες σούπερ, με σκοπό να διαπιστώσει πώς ακριβώς εφαρμόζεται το μέτρο, διαπίστωσε -σε κάποιες από αυτές- πως η σήμανση δεν ήταν ευδιάκριτη (μικρές ταμπέλες για τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία).

Γεμάτα ράφια

Επιπλέον, είπε πως «σε πολλές περιπτώσεις προϊόντα του “καλαθιού” είχαν εξαντληθεί και δεν είχαν αντικατασταθεί στο ράφι… Θέλουμε να υπάρχει επάρκεια στα προϊόντα, να είναι γεμάτα τα ράφια, να μην αδειάζουν». Μάλιστα, κάποιες αλυσίδες δεν είχαν το προϊόν του «καλαθιού», και το είχαν αντικαταστήσει με άλλο, ακριβότερο. «Για όλα αυτά, θα βγάλω καινούργια Υπουργική Απόφαση τη Δευτέρα (σ.σ.: σήμερα, 7/11), για να τα διορθώσω», πρόσθεσε ο ίδιος. Σημειώνεται πως στις οδηγίες που θα δοθούν προς τα σούπερ μάρκετ θα προσδιορίζονται -μεταξύ άλλων- οι ακριβείς διαστάσεις που πρέπει να έχουν στο εξής τα ταμπελάκια, ενώ θα προβλέπονται και πρόστιμα όταν η σήμανση δεν είναι σωστή.

Σύγκριση

Επίσης, ο κ. Γεωργιάδης επεσήμανε πως από την ερχόμενη Τετάρτη (9/11) για κάθε προϊόν του «καλαθιού» που έχει αναρτηθεί στην εφαρμογή e-καταναλωτής θα είναι διαθέσιμη τόσο η τιμή της τρέχουσας όσο και αυτή της προηγούμενης εβδομάδας, για να μπορεί ο καταναλωτής να παρακολουθεί την πορεία του κόστους.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ 3 ΤΟΥ Ν. 4354/2015 ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΥΤΗΣ

Από εκεί και πέρα, ανέφερε πως «λειτουργεί» η ιδέα μιας εκ των αλυσίδων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, στην είσοδο των καταστημάτων να βρίσκεται το «καλάθι» με όλα τα προϊόντα, προς ενημέρωση των καταναλωτών, ασχέτως αν αυτά είναι διάσπαρτα και μέσα στα ράφια.

«Τα σούπερ και η βιομηχανία τροφίμων, την εποχή της πανδημίας, με τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση, έβγαλαν πολλά λεφτά. Τα κέρδη που είχαν τα δύο χρόνια της πανδημίας είναι τα υψηλότερα στην ιστορία τους. Δέχομαι ότι, πλέον, έχουν μία δυσκολία με το ρεύμα και δείχνω κατανόηση… Τώρα, όμως, ένα μέρος αυτών των κερδών θα το επιστρέψουν στον κόσμο, με καλύτερες τιμές», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης, για να προσθέσει: «Οποιος κατεβάσει τις τιμές στα προϊόντα, θα έχει εμένα να τον διαφημίζω με όλες τις κάμερες. Οποιος ανεβάσει τις τιμές, θα είμαι έξω από την αλυσίδα και θα λέω “αυτός ανέβασε τις τιμές”».

Ειδικό… καλάθι

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας σε άλλο τηλεοπτικό σταθμό, δήλωσε πως επεξεργάζονται στο υπουργείο «καλάθι» για τους καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες, π.χ. διαβητικούς. «Θα δημιουργήσουμε ένα “καλάθι” για τους συμπολίτες μας με ειδικές διατροφικές ανάγκες, αυτό είναι το επόμενο βήμα», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

40% ιδιωτική, 60% επώνυμη ετικέτα

Σε σχέση με τη σύνθεση των «καλαθιών», ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε πως η αναλογία είναι 40% προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και 60% επώνυμης. «Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι δεύτερης ποιότητας. Είμαστε η χώρα με τη χαμηλότερη κατανάλωση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη, περίπου 12%… Αυτό δεν είναι σωστό. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα ίδια εργοστάσια που φτιάχνουν “φασόν” το επώνυμο, φτιάχνουν και την ιδιωτική ετικέτα», τόνισε ο υπουργός.

Ο υπουργός αναφέρθηκε, επιπρόσθετα, στους ελέγχους που πραγματοποιεί η αρμόδια Υπηρεσία (ΔΙΜΕΑ) του υπουργείου. Οπως είπε, στην παρούσα φάση διενεργούνται έλεγχοι στη βιομηχανία, για να διαπιστωθεί αν υπήρξαν εκπτώσεις προς τα σούπερ μάρκετ στα προϊόντα του «καλαθιού» ή αν τα δίνουν στην ίδια τιμή, αν δηλαδή τηρείται η «συμφωνία κυρίων» που έκαναν κυβέρνηση – σούπερ μάρκετ – βιομηχανία τροφίμων για στήριξη της πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ