Πιερρακάκης: Αλλαγή του άρθρου 16 – «Πράσινο φως» στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια

«Πιστεύουμε στην άρση μονοπωλίου στην ανώτατη εκπαίδευση», δήλωσε σήμερα (6/7) ο Κυριάκος Πιερρακάκης, εξαγγέλλοντας τις προγραμματικές του δηλώσεις από το βήμα της Βουλής.

 

Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι δεν μπορεί η Ελλάδα των 10 εκατομμυρίων κατοίκων να έχει περισσότερους φοιτητές στο εξωτερικό, από ότι άλλες χώρες με μεγαλύτερο πληθυσμό όπως η Ισπανία. Για τον λόγο αυτό, όπως είπε. σχεδιάζεται η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ενώ θα διερευνηθεί η δυνατότητα σύναψης διακρατικών εκπαιδευτικών συμφωνιών με μεγάλα ιδρύματα, να λειτουργήσουν δηλαδή μέσω παραρτημάτων στην Ελλάδα με αυστηρά κριτήρια και με ισοτιμία. «Δεν γίνεται να μην έχουμε καταφέρει να γίνουμε περιφερειακό κέντρο ξένων φοιτητών, μας αξίζει καλύτερα», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

«Είμαστε οπαδοί των μεγάλων αλλαγών αλλά και των μικρών καθημερινών αλλαγών που αθροιστικά είναι μεγάλες αλλαγές και αλλάζουν την ζωή των παιδιών, των καθηγητών και των γονέων», σημείωσε. Παράλληλα, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι η οφείλουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις να αντιληφθούν ότι η κοινωνία έχει αλλάξει, η χώρα έχει ωριμάσει και οι συγκρούσεις για τα αυτονόητα γεννούν πολιτικό κόστος σε όσους τις προκαλούν.

Προγραμματικές Δηλώσεις – Κυριάκος Πιερρακάκης: Νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ

Ελεύθερη επιλογή του σχολείου και νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, ανακοίνωσε σήμερα από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, στην παιδεία κρίνονται όλα για τις επόμενες δεκαετίες και πρέπει το σύστημα να βρίσκεται σε διαρκή κίνηση, έτσι ώστε όσες αλλαγές θα γίνουν να έχουν στόχο τη βελτίωση της ζωής των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων.

Σημαντική θέση έχει, φυσικά, η τεχνολογική επένδυση σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, ενώ με τη συνεργασία των υφυπουργών του ο κος Πιερρακάκης θα πατήσει πάνω σε όσα έχουν ήδη γίνει.

Η επένδυση στην προσχολική αγωγή, σύμφωνα με έρευνες, αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει μία κοινωνία.

Στόχος είναι να υπάρξει ένα κοινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αύξηση συμμετοχής στην προσχολική αγωγή και έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων στα παιδιά για άμεση παρέμβαση.

Νόμος αναμένεται να υπάρξει για την ειδική αγωγή, η οποία διδάσκει πως πρέπει να είναι η εκπαίδευση συνολικά.

Στόχος είναι η ελεύθερη επιλογή του σχολείου, η επέκταση του ολοήμερου μέχρι τις 5.30 μ.μ. στα σχολεία, νέο σύστημα προσλήψεων με γραπτό διαγωνισμό υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, αλλά και η δημιουργία προγράμματος για τον σχολικό εκφοβισμό.

Σύμφωνα με το προσχέδιο για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα προσμετρούνται μοριοδοτήσεις πέρα από την βαθμολογία και από

  • προϋπηρεσίας,
  • παιδαγωγικής κατάρτισης
  • επιστημονικής κατάρτισης (σεμινάρια, μεταπτυχιακά)
  • κοινωνικά κριτήρια

Ανακοίνωσε επίσης ένα εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης των σχολικών κτιρίων της χώρας και τόνισε ότι θα προβούν στην ψηφιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού περιεχομένου από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, με στόχο τη διευκόλυνση των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς, τόνισε τη μεγάλη σημασία τους και σήμερα θα γίνουν ανακοινώσεις σχετικά με το μισθολογικό ζήτημα.

Ενίσχυση θα δεχθεί και η καλλιτεχνική εκπαίδευση, ενώ βάση θα δοθεί και στην επαφή με την τεχνολογία μέσω ρομποτικών εργαστηρίων και διαδραστικών πινάκων.

Σχετικά με την αξιολόγηση, υποστήριξε ότι ακόμα και οι διστακτικοί την αποδέχονται βλέποντας την θετική της πλευρά στο πλαίσιο της συνεχούς εξέλιξης.

Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση αποτελούν τομείς που θα βελτιωθούν με στόχο να αξιοποιηθούν στις σημερινές ανάγκες.

Αναφορικά με τα δημόσια πανεπιστήμια τονίζεται η ανάγκη για ενδυνάμωσή και προφύλαξή τους, επενδύοντας στο δυναμικό των σχολών.

Φυσικά, αναφορά έγινε στην άρση του περιορισμού ύπαρξης μόνο δημόσιων πανεπιστημίων, με αλλαγές στο άρθρο 16, ώστε να δημιουργηθούν διακρατικές εκπαιδευτικές συμφωνίες και ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Επενδύσεις θα γίνουν στη δία βίου μάθηση και επιτακτική ανάγκη κρίνεται η καταπολέμηση του αντισημιτισμού.

Κλείνοντας αλληγορικά αναφέρθηκε σε αρχαίο χρησμό, θέλοντας να τονίσει την ανάγκη για ανανεωτικές πράξεις, πέρα από την αντίσταση που θα φέρει ο κόσμος.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ